Hallinto Certified

Mijn visie

Niets gaat vanzelf

Ik ben intussen meer dan 11 jaar actief als extern administratief medewerker van tal van kleine ondernemingen. Ik heb er een aantal mee helpen groeien totdat ze mij niet meer nodig hadden en ik heb er een aantal op weg gezet om het terug zelf te gaan doen, maar dan beter en efficiënter. Maar bij heel wat kleine bedrijven ben ik vandaag nog altijd aan de slag, dus dat betekent wel wat.

Mijn eigen bedrijf is eind 2016 uitgegroeid tot een kleine onderneming met 11 admin consultants. Sindsdien heb ik een bewuste downsizing doorgevoerd waardoor ik vandaag nog een team van 4 medewerkers heb. 

Maar.... er is een grote nood op de markt van de administratieve ondersteuning voor kleine ondernemingen en ik wil iedereen met een administratief en organisatorisch talent adviseren om de stap naar zelfstandigheid te overwegen. Alleen... niet zomaar.

Ondernemers hebben behoefte aan kennis, ervaring, vaardigheden en vooral de juiste mindset bij de juiste persoon. Heel wat administratieve freelancers wagen de sprong, maar niet altijd vanuit de juiste invalshoek of met de juiste beweegredenen. Er komt heel wat kijken bij administratieve ondersteuning voor kleine ondernemingen en er rust heel wat verantwoordelijkheid op je schouders. Je moet er continue alles aan doen om steeds de beste versie van jezelf te zijn en je maximum in te zetten om jouw klanten naar een hoger niveau te brengen met hun business.


De vrijheid van freelancer

Het voordeel van zelfstandigheid is dat je zelf kan en mag kiezen wanneer je werkt. Dat is een ongekende vrijheid die je als werknemer niet kan ervaren.

Echter, klanten rekenen op jou en je onverdeelde aandacht als je voor hen aan de slag bent. Een klant is veeleisend en je bent zo weer ingewisseld als de samenwerking niet botert. 

Als het erop neerkomt, heeft de klant altijd gelijk en trekt hij altijd aan het langste eind. De ingewonnen vrijheid is er dus één met een grote verantwoordelijkheid en daar kan je maar beter rekening mee houden.


Wat typeert jouw klant?

Ik heb de afgelopen jaren een vrij groot netwerk opgebouwd en ik heb de kleine ondernemers goed leren kennen. We hebben heel veel gepraat over wat hen bezighoudt, wat hen vooruit helpt, waar ze op afknappen en waar ze naar op zoek zijn. En ik herken dit wel, want ik ben één van hen.

De kleine ondernemer is iemand die bruist van plannen en ideeën. Hij is iemand die graag snel wil schakelen en door weinig afgeremd wil worden bij het uitwerken van zijn plannen. Hiervoor heeft hij een rechterhand nodig die evensnel schakelt of afremt wanneer het nodig is. Iemand die als klankbord fungeert wanneer hij een idee wil pitchen of na een mislukking wil ventileren.

Het werk varieert daardoor in volume en in snelheid. Zijn ideale rechterhand is iemand die enthousiast meewerkt, realistisch de zaken benadert, met kennis uitpakt en soms ook wat weerwerk biedt en hem al eens met zijn voeten terug op de grond zet.

Hij wil niet graag wakkerliggen van administratieve en organisatorische beslommeringen, maar hij beseft wel dat die zaken moeten gebeuren.

Waar hij al helemaal niet zit op te wachten, is de 9-to-5 bediende die graag alles juist gekaderd en afgebakend heeft, die geen prioriteiten kan stellen of die niet verder kijkt dan de job. Onmogelijk, denk je? Nee, hoor, met de juiste mindset en gepaste attitude kom je er wel.


Wil je graag weten of dit iets voor jou is, klik dan hieronder?





keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x