Hallinto Certified

Wie ben ik

#tillybuelens #54 #samenwonend #dochterenschoonzoon #gekopvernieuwing

Mijn motto is ‘alles kan beter’, dus alles is steeds voor verbetering vatbaar en wat goed is voor vandaag, is niet goed genoeg voor morgen. Dat kan heel vermoeiend zijn voor anderen, maar mijn bazen en mijn klanten hebben daar steeds graag de vruchten van geplukt.

Het zit in mijn bloed en in mijn DNA, zou je kunnen zeggen.

Mijn ouders hebben gedurende heel hun carrière een slagerij gehad en ik heb nooit anders gekend dan een winkelbel, een atelier en vlees dat geleverd en afgehaald werd. Voor mijn ouders stond alles in het teken van de klant, want zij beseften maar al te goed dat klanten voor de omzet zorgden. Geen klanten, geen omzet, geen inkomen. Zo eenvoudig was dat.

Maar die klanten moet je verdienen; die komen niet zomaar binnenvallen. Misschien wel de eerste keer, om te bekijken wie je bent en wat je verkoopt. Maar het succes van de eerste dagen  is geen garantie. Klanten blijven echter komen omwille van een combinatie van zaken: wie jij bent, wat de kwaliteit van je product of dienst is, hoe je de zaken aanpakt en of je te vertrouwen bent in wat je doet. Met andere woorden; je moet je klanten verdienen door een continue en stabiele kwaliteit op elk niveau.

De klant werd bij ons thuis op handen gedragen met eersteklas vlees, met een verzorgde winkel, met wekelijkse verse bloemen op de toonbank, met stevige bedrukte plastiek tasjes, met levering aan huis, met afhalen na sluitingsuur en met eindeloos naar klanten luisteren die hun verhaal wilden vertellen waardoor de winkel al wel eens later openbleef.

Het staat in mijn geheugen gegrift en het heeft bijgedragen tot wie ik vandaag ben en hoe ik zelf dingen anders doe dan anderen.


Leren hoe het niet moet, is ook leren

Wat voor mij ook bepalend geweest is, was een job. Eind 1999 was ik uitgeblust in mijn toenmalige job en ben ik veranderd van werk. Het nieuwe werk was een groeiend bedrijf waar ik als projectcoördinator aan de slag zou gaan. In de eerste weken was al snel duidelijk dat er weinig geregeld was, dat iedereen (naar best vermogen) zijn eigen zin deed en dat niets op elkaar afgestemd was. En dat werkte voor mij niet. 

Ik ben de boel gaan organiseren, heb administratieve dingen op poten gezet en heb zaken geoptimaliseerd. Ik werd heel snel gepromoveerd tot teamleader van een administratief team en binnen het jaar was ik operations manager van net geen 30 mensen.

Het was in die laatste functie dat ik zelf een management assistant had en dus ook verwachtingen. En om een lang verhaal kort te maken, die verwachtingen werden niet ingelost.

Toen het tijd was voor een nieuwe job, ging ik heel bewust op zoek naar een functie als executive assistant. Vanuit de nood die ik zelf gehad had als manager wilde ik die functie nieuwe dimensies geven. 

Eén waarin proactiviteit en meedenken centraal stonden zodat mijn baas ten allen tijde op beide oren kon slapen. Eén waarin mijn baas de vruchten plukte van mijn creativiteit. Eén waarin weinig tot niets aan het toeval overgelaten werd en je als tandem naar je doel toewerkt. Eén waarbij ik mijn baas steeds het gevoel wilde geven dat hij mijn beste klant ooit was.

Want ook hier, als hij als mijn klant ontevreden zou zijn, dan was mijn levensduur misschien kort. Ook hier was de gedachtegang dat ik het moest verdienen om voor hem te mogen werken.


Je moet je klant verdienen

De laatste 11 jaar heb ik mijn eigen pad bewandeld (Hallinto) en mag ik al terugkijken op een succesvol parcours. De samenwerkingsovereenkomsten die ik met onze klanten afsluiten, hebben geen einddatum. Onze klant kan op elk ogenblik de samenwerking stopzetten. Het risico is hiermee volledig aan mijn kant en dat is best oké, want (en dat zeg ik tijdens elk kennismakingsgesprek) ik moet het verdienen om voor de klant te blijven werken. En dat doen we door kwalitatief werk te leveren.

En dat doe ik vandaag nog steeds, want wanneer je vertrekt vanuit de positie van de klant, dan kom je tot andere resultaten.


Nieuwe missie, nieuw project

Er is niet alleen heel veel nood op de markt, er is ook een groot tekort aan getalenteerd administratieve kameleons.
Dit nieuwe trainingsproject voelt aan als iets dat ik 'moet' doen. Zoveel jaren ervaring mag ik niet zomaar voor mezelf houden. Al die kennis is niet mijn eigendom.

Met dit nieuwe project wil ik al mijn rugzakken uitschudden om andere te laten delen en wegwijs te maken in het ondernemerschap op een goede manier. Want als ik het kan, dan kunnen anderen dat ook.


Interesse om deel te nemen, laat het mij weten:


Wil je graag een kijk op mijn visie, klik dan hieronder

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x